1. Wyjaśnij, dlaczego masywne krawawienia zewnętrzne i wewnętrzne są stanami bezpośredniego zagrożenia życia poszkodowanego.
2. Wyjaśnij, dlaczego poszkodowany - ofiara wypadku komunikacyjnego - bez widocznych na powłokach ciała obrażeń wymaga pomocy specjalistycznej.

2

Odpowiedzi

2009-12-18T18:47:18+01:00
1 mogą prowadzić do krwotoku wewnętrznego lub wykrwawienia.
2 nie wiemy czy nie ma uszkodzonych narządów wewnętrznych.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T18:48:40+01:00
1. Krwawienie zewnętrzne - oznacza, że ma ranę co prowadzi do zakarzenia
Krwawienie wewnętrzne - po pewnym czasie utopi się wewnętrznie

2. Niektóre narządy wewnętrzne mogą zmienić położenie (i ścisnąć, np. serce).
3 3 3