Odpowiedzi

2009-12-18T18:47:43+01:00
Zapisuje się bez kreski ułamkowej, za to specjalną funkcję pełni przecinek dziesiętny,który oddziela część całkowitą wartości bezwzględnej liczby od części ułamkowej tej wartości.Pierwsze miejsce po przecinku oznacza części dziesiąte, drugie - części setne, trzecie - części tysiączne, czwarte - części dziesięciotysięczne itd.Przy pisemnym dodawaniu należy pamiętać by przecinek był pod przecinkiem.Przy pisemnym mnożeniu przecinek nie musi być pod przecinkiem.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T18:55:27+01:00
-zapisuje się bez kreski ułamkowej
- specjalną funkcję pełni przecinek dziesiętny (w krajach anglosaskich kropka), który oddziela część całkowitą od części ułamkowej
-zapis liczby rzeczywistej
-mianownik jest potęgą liczby 10
-Pierwsze miejsce po przecinku oznacza części dziesiąte, drugie- części setne, trzecie - części tysiączne, czwarte - części dziesięciotysiączne itd.

-Aby przedstawić ułamek zwykły w postaci dziesiętnej, można podzielić jego licznik przez mianownik lub jeśli to możliwe rozszerzyć lub skrócić tak, aby jego mianownikiem była jedna z liczb 10, 100, 1000 itd., a następnie zapisać go bez kreski ułamkowej.

Pozdrawiam. :)