Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T18:59:30+01:00
Trójkąt prostokątny = 90* jako kąt prosty + 2 kąty
wiemy, że kąt 'a' jest o 50* większy od 'b'
Suma miar kątów trójkąta wynosi 180*

kąt a=b+50*

Suma miar kątów trójkąta =
180*=90*+a+b <---90* przenosimy na drugą stronę
180-90=a+b
90=a+b <---- a wiemy, iż a=b+50 więc podstawiamy to za 'a'
90=b+50+b <---- 50 na drugą stronę
90-50=2b
40*=2b / dzielimy przez 2
b=20*

wiemy, iż kąt b ma 20*, a kąt a=b+50, więc:
a=20*+50* = 70*

Odp: Kąty te mają długość 20* i 70* oraz 90*


11 3 11
2009-12-18T19:01:53+01:00
180-90=90 - tyle mają obydwa kądy ostre
x- miara jednego z kątów ostrych
x+(x-50)=90|+50
x+x=140
2x=140|:2
x=70

Sprawdzenie :
70+(70-50)+90=70+20+90=180

maam nadzieje ze pomogłam :)
15 4 15