Odpowiedzi

2009-12-18T18:58:19+01:00
Było pięć 2zł
i dziesięć 1zł
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T19:01:05+01:00
X- ilość monet dwuzłotowych
x+5 - ilość monet jednozłotowych
2x+x+5 = 20
3x=15
x=5
x+5 = 5+5 = 10
Monet dwuzłotowych było 5, a jednozłotowych 10
6 4 6
2009-12-18T19:03:12+01:00
Banknot dwudziestozłotowy rozmieniono na monety dwuzłotowe i jednozłotowe. Oblicz il było monet każdego rodzaju, jesli monet dwuzłotowych było o 5 mniej miż jednozłotowych

x - ilość monet 1zł
y - ilość monet 2zł (mnożąc 2*y obliczamy wartość złotową np.
7 monet po 2zł = 14zł)

x + 2y = 20
x = y + 5

x +2y =20
x - y = 5
dejmujemy od1 równania 2 równanie (metoda przeciwnych współczynników)i otrzymujemy:
x-x +2y - (-y) = 20 - 5
3y = 15 /:3
y = 5

podstawiamy do pierwszego równania:
x + 2*5 = 20
x + 10 = 20
x= 10

odp. Monet 1zł było 10, a 2zł 5.
spr.
1zł *10 + 2zł*5 = 10zł + 10zł = 20zł

5 3 5