Drewniany klocek w kształcie sześcianu pomalowano na czerwono , a następnie pocięto na 64 jednakowe sześcianiki. Ile sześcianików ma trzy ściany pomalowane na czerwono , ile ma dwie ściany pomalowane na czerwono , ile ma jedna ściana ?? Ile jest sześcianików , które nie mają pomalowanych ścian ??

http://wrzut.net/27r3ogfi2uix/DSC00006.JPG.html - jest to obrazek to tego zadania !!!! dokładne obliczenia wyjaśnienia jak tego nie będzie zgłaszam spam !!!!!

3

Odpowiedzi

2009-12-18T19:14:05+01:00
Trzy ściany pomalowane mają narożniki, jest ich 8.
Dwie klocki między narożnikami, z przedniej ścianie jest ich 8, na tylnej 8 , 4 na górnej i 4 na dolnej (bo część jest wspólna, więc nie można ich liczyć dwa razy!) czyli w sumie 24.. Następnie jedną ścianę mają pomalowane środkowe klocki każdej ściany, czyli 4. Są one na każdej ścianie po 4, więc 6*4=24.
W sumie mamy już 8+24+24=56.
Sześcian o krawędzi 4 ma objętość 64, więc zostało nam 8 niepokolorowanych sześcianików.
2009-12-18T19:15:06+01:00
8 sześcianików ma 3 ściany pomalowane na czerwono
( narożne),
12*2 = 24 sześcianiki ma 2 ściany pomalowane na czerwono,
6* 4 = 24 sześcianiki ma 1 ścianę pomalowaną na czerwono,
64 -(8 +24 + 24) = 64 - 56 = 8 sześcianików nie ma scian
pomalowanych na czerwono.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T22:50:50+01:00
8 - liczba sześcianów mających 3 ściany pomalowane na czerwono

2*12 = 24 - liczba sześcianów, mających 2 ściany pomalowane na czerwono

4*6 = 24 - liczba sześcianów mających 1 ścianę pomalowaną na czerwono.

64 - (8+24+24) = 8
Odp. 8 sześcianów nie ma ścian pomalowanych na czerwono.
1 1 1