Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T19:23:15+01:00
L(alfa)=90* - 50* = 40* - normalnie - jesień,wiosna

L=90*-50*-23*27' = 16,23* - zima (22XII)

L=90*-50*+23*27' = 56,23* - lato (22 VI)


Na 100% dobrze pozdro ;D
1 5 1
2009-12-18T19:25:07+01:00
Dla wiosny i dla jesieni jest takie samo górowanie
III i IX
h= 90*- φ
h= 90*- 50*=40*
dla lata
VI
h=90*-φ+23*27'
h=90*-50*+23*27'=63*27'
dla zimy
XII
h=90*-φ-23*27'
h=90*-50*-23*27'=16*33'
1 5 1
2009-12-18T19:36:56+01:00
Równonoc wiosenna i jesienna:
90*-50*=40*
przesilenie zimowe:
(90*-50*)-23*27^=40*-23*27^=16*33^
pzesilenie letnie:
(90*+50*) + 23*27^=140*+23*27^=160*27^

^- oznacza minuty