Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T19:31:06+01:00
W którym punkcie dzień trwa najdłużej :
a) w dniu 22 XII : A(φ=75*N), B(φ=55*N) , C(φ=38*N)
b)W dniu 22 VI : A(φ=70*N) , B(φ=39*N) ,C(φ=24*N)

a) A
L(alfa)=90*-75*-23*,27'= - 8*,27' (napewno nie)
B
L=90*-55*-23*,27'=11*,23' -(Najdłuższy - Duży kąt padania ;D)
C
L=90*-38*-23*,27'=28*23'

b)
A
L=90*-70*+23*27'=43*27' - (najdłużej - Największy kąt padania)
B
L=90*-39*+23*27'=74*27'
C
L=90*-24*+23*27'=89*27'

Myślę że pomogłem ;D
Pozdro ;P
2009-12-19T01:21:59+01:00
A) W dniu 22 XII dzień trwa najdłużej w punkcie C (φ=38°N).
22 XII Słońce góruje (kat padania promieni słonecznych = 90°) na półkuli południowej (nad Zwrotnikiem Koziorożca), zatem im punkt leży bliżej Zwrotnika Koziorożca, tym ma większy kąt padania promieni słonecznych i dzień trwa dłużej.

b) W dniu 22 VI dzień trwa najdłużej w punkcie A (φ=70°N).
Spowodowane jest to tym, że Słońce góruje na półkuli północnej (nad Zwrotnikiem Raka), a na obszarach położonych na Kole Podbiegunowym Północnym (66°33'N) i w wyższych szerokościach geograficznych (aż do Bieguna Północnego = 90°N) trwa dzień polarny, czyli Słońce przez cała dobę nie zachodzi pod horyzont- dzień trwa zatem 24 godziny (dłużej się nie da ;] ).