Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T19:32:55+01:00
W demokracji ateńskiej wystarczyło jedno "veto" i ustawa nie mogła wejść w życie. Teraz ustawy wybiera się przez większość głosów. Współcześnie w głosowaniu głos mają ludzie od 18 roku życia. A w Atenach mogli głosować tylko mężczyźni. Niewolnicy i Kobiety nie mieli prawa głosu.

licze na naj... pozdro ;]
2009-12-18T19:37:22+01:00
1. W demokracji ateńskiej Prawo głosu mieli tylko mężczyźni, a obecnie Prawo głosu mają wszyscy obywatele, którzy ukończyli 18 lat.
2.Demokracja ateńska-demokracja bezpośrdnia , Demokracja dzisiejsza-demokracja pośrednia
3.w ateńskiej nie istniały partie polityczne, a obecnie one istnieją
4.w ateńskiej prawa ustalała rada złożona z 500 obywateli ,a obecnie prawa ustalają władze państwa np. prezydent
5.w demokracji ateńskiej istniało niewolnictwo,a obecnie ono nie istnieje