Proszę o dokładne obliczenia ! dzięki z góry !

zad.Czy trójkąt w którym jedna z wysokości ma 1 cm może mieć pole większe nić 1m2 [kwadratowy]?

zad
wysokość trójkąta prostokątnego mają długość 60 cm i 156 cm.Oblicz pole tego trójkąta

3

Odpowiedzi

2009-12-18T19:39:27+01:00
2
P=a*h/2
P=(60*156)/2=9360/2=4680cm do kwadratu

1
tak
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T19:40:45+01:00
Zadanie 1
tak

zadanie 2
h=60cm
a=156 cm
P=a*h/2
P=156*60/2=9630/2=4680 [cm2]
2009-12-18T19:53:37+01:00
1) TAK
Uzasadnienie:
Boki tego trójkąta mogą mieć 50cm, 100 cm , 200 cm.
Wówczas P= a x h
P= 1cm x200 cm
P= 200 cm [do kwadratu] = 2 m [do kwadratu] .
2) Dane:
P= a x h1
P= b x h2
Szukane:
P= ?
Rozw. ;
P= 156 cm x 60 cm
P= 9360 cm 2 ( do kwadratu ) .

Odp. Pole jest równe 9360 cm [do kwadratu].