1. letni czas urzedowy w polsce jest taki sam jak czas strefowy ...
2. ktore stwierdzenia odnosza sie do skutkow ruchu obrotowego ziemi
a. zmiana oswietlenia ziemi w ciagu roku
b. nastepstwo dnia i nocy
c. trwa 24 godziny
d. zmiana miejsc wschodu i zachodu słońca
3. ktore informacje odnosza sie do poludnika
a. sa polokregami o jednakowej dlugosci
b. sa okregami o roznej dlugosci
c. wskazuja kierunek E-W
d. sa do siebie równoległe
e. wskazuja kierunek N-S
f. zbiegaja sie w biegunach
4. uklad poludnikow i rownoleznikow na globusie tworzy ...
5. roznica czasu slonecznego na ziemi jest nastepstwem ...
6. ktore informacje odnosza sie do rownolezników
a. sa polokregami o jednakowej dlugosci
b. sa do siebie rownolegle
c. wskazuja kierunek N-S
d. wskazuja kierunek E-W
e. zbiegaja sie w biegunach
f. sa okregami o roznej dlugosci
7.dopisz w zdaniu brakujace wyrazy
- 22.12 bardziej oswietlona jest polkula ...
- 22.12 slonce goruje w zenicie na ...
- 22.06 bardziej oswietlona jest polkula ...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T19:44:51+01:00
1 jest to nieprawda
2 b,c
3 a,e,f
4 tworzy siatkę
5 jest następstwem ruchu obiegowego
6 b,d,f
7
- 22.12 bardziej oswietlona jest polkula południowa
- 22.12 slonce goruje w zenicie na Zwrotnik Koziorożca
- 22.06 bardziej oswietlona jest polkula północna

jeśli pomogłem proszę o najlepszą odpowiedź
z tego co widzę to poniżej rozwiązanie jest błędne
2009-12-18T19:47:56+01:00
Ad.1 Nie jest taki sam

Ad.2
a

Ad.3
b
d
e
f