Odpowiedzi

2009-12-18T21:33:13+01:00
Identyfikacja polegać będzie na przepuszczeniu produktu gazowego przez wodę wapienną (Ca(OH)2)... Jest to reakcja charakterystyczna dla CO2... Gaz ten reaguje z nią, wytrąca się biały osad, czyli CaCO3...
Równanie:
Ca(OH)2 + CO2 -> CaCO3 + H2O
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T22:34:43+01:00
C+O2=CO2
jest to reakcja syntezy (utleniania)
powstały tlenek węgla(IV) wprowadzamy do wody wapiennej następuje zmętnienie wytrąca sie osad węglanu wapnia Reakcja
CO2 +Ca(OH)2=CaCO3+H2O
2 5 2