Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-18T20:08:30+01:00

Duszność, która może być wynikiem pęknięcia płuca lub gromadzenia się wysięku w opłucnej pojawia się też krwioplucie, w odkaszlanej wydzielinie pojawiają się skrzepy krwi lub świeża krew. Jeżeli jest blisko pod opłucną pęka, wtedy powstaje gruźlica opłucnej,to może ona pęknąć i uszkodzić oskrzele, co doprowadza do zapadnięcia płuca.
2009-12-18T20:12:07+01:00
Woda w płucach to tak naprawde przesącz tkankowy. Zbiera się on w płucach (dokładniej w pęcherzykach płucnych) kiedy dochodzi do niewydolności lewej komory serca. Objawami są duszność i wykrztuszana pienista wydzielina.