Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T20:09:22+01:00
X+x+x+15°=180°
3x=180°-15°
3x=165°
x=165°:3
x= 55°
x+ 15°=70°
Odp. Katy przy podstawie maja po 55° każdy a kąt między ramionami wynosi 70°
2009-12-18T20:10:10+01:00
Kąty przy podstawach w trójkacie równoramiennym są takie same.
Więc zachodzi równość x+x+x+15=180 st
stąd x=55st
x+15 = 70st przy wierzchołku.
2009-12-18T20:10:22+01:00
180-15=165
165:3=55
katy przy podstawie 55 stopni
kat między ramionami 55+15=70