Odpowiedzi

  • wodz
  • Początkujący
2009-09-13T17:14:37+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T17:28:24+02:00
Gruczoły dokrewne wydzielają (ogólnie)substancję regulujące- hormony.
podwzgórze wydziela: wazopresynę,oksytocynę i hormony sterujące czynnością przysadki
przysadka mózgowa wydziela:somatotropinę, prolaktynę i hormony tropowe
szyszynka wydziela melatoninę
tarczyca- tyroksyna, trijodotyronina, kalcytonina
przytarczyce- parathormon
grasica- tymozyna,tymopoietyna
trzustka-glukagon, insulina, somatostatyna, polipeptyd trzustkowy
nadnercza- mineralokortykoidy, glikokortykoidy,androgeny, adrenalina, noradrenalina
jadra- androgeny(testosteron)
jajniki- estrogeny(estradiol), progesteron, relaksyna
2009-09-13T17:57:29+02:00