Odpowiedzi

2009-12-18T20:30:56+01:00
1)

{x+y=20 (y sie skraca ponieważ mają przeciwne znaki)
{x-y=10 ('iksy' się dodaje oraz liczby po przeciwnej stronie)

2x=20+10
2x=30 <dzielimy przez 2
x=15

2)

{3x+y=50 (iksy tak samo się skracają gdyż mają przeciwne znaki)
{2x-y=20 (reszta tak jak u góry, dodajemy)

3x+2x=50+20
5x=70
x=70/5
x=14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T20:32:46+01:00
X+y=20
x-y=10

x=20-y
20-y-y=10

x=20-y
-2y=-10 /:(-2)

x=20-y
y=5

x=20-5
y=5

x=15
y=5


b).
3x+y=50
2x-y=20

y=50-3x
2x-50+3x=20

y=50-3x
5x=70 /:5

y=50-3x
x=14

y=8
x=14
2009-12-18T20:36:00+01:00
X+y=20
x-y=10

x=20-y
20-y-y=10

x=20-y
20-2y=10

x=20-y
-2y=-10 |:-2

x=20-y
y=5

x=20-5
x=15



3x+y=50
2x-y=20

y=50-3x
2x-(50-3x)=20

y=50-3x
2x-50+3x=20

y=50-3x
5x=70 |:5

y=50-3x
x=14

y=50-3*14
y=50-42=8