Odpowiedzi

2009-12-18T20:42:50+01:00
80:4=20 cm Długość krawędzi kwadratu
20*20=400cm2 Pole kwadratu
400*0,09=36cm2 Pole nowego kwadratu
pierwiastek z 36= 6 cm Długość krawędzi nowego kwadratu
20-6=14 Krawędź należy zmniejszyć o 14 cm :o)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T20:45:31+01:00
Ob=80 cm
a1= 80:4=20 cm
P= a^2
P1= 20^2= 400 cm^2
P2=0,09 * 400= 36 cm^2
ponieważ P=a^2 więc a= pierw. drugiego st. z P
a2=pierw.drugiego st z 36
a2=6 cm
a1 - a2 = 20 - 6 = 14 cm
Bok kwadratu należy zmniejszyć o 14 cm
2009-12-18T20:55:58+01:00
Obwód pewnego kwadratu wynosi 80cm. O ile cm należy zmniejszyć jego bok, aby pole nawego kwadratu stanowiło 0,09 jego powierzchni?
Obw=80cm
Obw=4a=80
4a=80 /:4
a=20
P=a²
P=20²=400 cm²

P₂=0,09*P
P₂=0,09*400
P₂=36
P₂=a₂²=36
a₂=6

a-x=a₂
6=20-x
x=20-6
x=14cm

Bok kwadratu należy zmniejszyć o 14cm
1 5 1