1
3 jednakowe kule malujemy farbami, mając do wyboru 3 kolory: żółty, pomarańczowy i czerwony. Na ile sposobów możemy pomalować kule.

2
Spośród 30 uczniów pewnej klasy III chęć zdawania na maturze matematyki zadeklarowało 60% uczniów, fizyki 40%, przy czym 20% wybrało oba przedmioty. Oblicz prawdopodobieństwo, że losowo wybrany uczeń tej klasy będzie zdawał matematykę lub fizykę.

2

Odpowiedzi

2009-12-18T20:48:45+01:00
Na 9 sposobów (jeśli chodzi o jeden kolor)
9+6=15
15+12=27
odp. na 27 sposobów
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T21:13:11+01:00
Według mnie tak:
1.
ż - żółte
p - pomarańczowe
cz - czerwone

opcje:

3p
3cz
2ż + 1p
2p+1ż
1ż+2cz
1cz+2ż
1p+2cz
2p+1cz
1ż+1p+1cz
Wychodzi, że 10, jeśli malujemy każdą kulę na jeden kolor.

2.
0,6*30 = 18
0,4*30 = 12
0,2*30 = 6
6 uczniów będzie zdawało i fizykę i matematykę
30 - 6 = 24 (tyle będzie zdawać jeden albo drugi przedmiot)
24/30 = 0,8
1 1 1