Przyporzadkuj muzom ich atrybuty i dziedziny sztuki ktorymi sie opiekowały.
Muza Dziedzina Atrybut
erato
euterpe
kaliope
klio
melpomena
polihymnia
talia
terpsychora
urania
Dziedziny poezja milosna i muzyka,poezja epicka oraz filozofia i retoryka,piesni liryczne,piesn choralna,historia,komedia,spiew i tragedia,astronomia i geometria,taniec
Atrybuty cyrkiel i kula,lira i plektron,aulos,tabliczka i rylec,zwoj papirusu,mala lira,maska komiczna,maska tragiczna,bez atrybutow

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T21:12:52+01:00
Erato - poezja miłosna i pieśni weselne; lira i plektron, w mirtowym wieńcu, albo z dzierżoną oburącz kitarą, i dwiema turkawkami u stóp.

Euterpe - muza poezji lirycznej, gry na flecie i chóru tragicznego; przedstawiana z piszczałką zwaną aulosem.

Kaliope - muza poezji (zwłaszcza epickiej), filozofii i retoryki; przedstawiana z tabliczką i rylcem.

Klio - muza historii; przedstawiana ze zwojem papirusu

Melpomena - Muza śpiewu, później tragedii, przedstawiana z maską tragiczną.

Polihymnia - Muza sakralna pieśni chóralnej, bez atrybutów, przedstawiana w głębokim zamyśleniu.

Talia - Muza komedii, przedstawiana z maską komiczną; jedna z Charyt

Terpsychora - muza tańca (właśc. radości z tańca), przedstawiana z lirą i plektronem.

Urania - muza astronomii i geometrii, przedstawiana z cyrklem i kulą.








10 4 10
2009-12-18T21:20:57+01:00
Erato-poezja miłosna i muzyka;lira i plektron
Eutrepe-
Kaliope-poezja epicka oraz filozofia i retoryka;tabliczka i rylec
Klio-historia;zwój papirusu
Melpomena-śpiew i tragedia;maska tragiczna
Polihymnia-piesn choralna ;aulos
Talia-komedia;maska komediowa
Terpsychora-taniec;lira i plektron
Urania-astronomii i geometrii;cyrkiel i kula
7 4 7