Składana drabina po wysunięciu ma 5m. W jakiej odległości od pionowej ściany należy ustawić dolny koniec drabiny, aby górny jej koniec opierał się o ścianę na wysokość 4m od podłoża? Wyznacz miarę kąta alfa jaki tworzy drabina z podłożem?

2

Odpowiedzi

2009-12-18T21:21:59+01:00
Mur, drabina i podłoże stworzą trójkąt prostokątny o bokach 5,4 oraz x
z twierdzenia pitagorasa
x=p25-16=p9=3m
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T21:24:18+01:00
5kw.=4kw+bkw.
bkw.=9
b=3
Drabinę trzeba postawić w odległości 3m

sinx=4/5
sinx=54stopnie