A) Wykładzina Alik ma 2,4 szerokości i kosztuje 36,60 zł za 1 metr bieżący. Ile kosztuje metr kwadratowy tej wykładziny ?

b) Wykładzina Bielik ma 2,5 szerokości i kosztuje 14,80zł za 1 metr kwadratowy. Ile kosztuje metr bieżący tej wykładziny ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T21:39:06+01:00
A) Wykładzina Alik ma 2,4 szerokości i kosztuje 36,60 zł za 1 metr bieżący. Ile kosztuje metr kwadratowy tej wykładziny ?

36,6 : 2,4 = 15,25 zł

b) Wykładzina Bielik ma 2,5 szerokości i kosztuje 14,80zł za 1 metr kwadratowy. Ile kosztuje metr bieżący tej wykładziny ?

14,80 * 2,5 = 37zł
8 4 8
2009-12-18T21:46:10+01:00
A)
1m * 2,4m = 36,60zł
2,4m² = 36,60zł.
cena za 1m² = 36,60zł /2,4m² = 15,25zł/m²

b)
1m² = 14,80zł
1m*2,5m = 2,5m²
cena za 1m bieżący = 14/80zł * 2,5m² = 37zł
7 5 7
  • Użytkownik Zadane
2009-12-18T22:05:30+01:00
Wykładzina alik ma 2,4m szerokości i kosztuje 36,60 zł
za 1 metr bieżący ile kosztuje metr kwadratowy tej wykładziny

36,60 - 2,4m * 1m
x zł - 1m * 1m

x = 36,6/2,4
x=15,25 zł/m²

wykładzina bielik ma 2,5 m szerokości i kosztuje 14,80 zł za 1 metr kwadratowy ile kosztuje metr bieżący tej wykładziny

14,80 - 1m * 1m
y zł - 2,5m * 1m

y = 14,8*2,5
y=37zł/mb


Rozwiązywałam już wcześniej takie zadanie: http://zadane.pl/zadanie/257814
4 5 4