Odpowiedzi

2009-12-18T21:49:28+01:00
Klimat morski:
l a t o - znaczne zachmurzenie , opady deszczu , wzrost wilgotności
z i m a - opady śniegu z deszczem , odwilż , częste mgły
klimat kontynentalny:
l a t o - suche i gorące
z i m a - mroźna i sucha.

Kontynentalny
zwiiekszone zapylenie powietrza, mala wilgotnosc powietrza , przeciętne zachmurzenie nieba oraz ilość opadów.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T21:51:42+01:00
Klimat morski charakteryzuje sie mniejsza roczna amplituda temperatur, wiekszymi całorocznymi opadami, łagodnymi zimami.
Kontynentalny natomiast wiekszymi rocznymi amplitudami temperatur, mniejszymi opadami(wystepujacymi glownie latem), mroźnymi zimami
8 5 8
2009-12-18T21:52:53+01:00
KLIMAT MORSKI CECHUJE:
- czeste opady,
- lato jest chłodne, zima łagodna,
- duża wilgotność powietrza,
- wiatry zmienne (zimą w kierunku morza, latem w kierunku lądu),
- mała amplituda roczna temperatur.

KLIMAT KONTYNENTALNY CECHUJE:
- kształtuje się w głębi lądu,
- duża dobowa amplituda temperatury,
- największa amplituda roczna temaperatury,
- lata gorące, zimy mroźne.
- im dalej od morza, tym mniejsza wilgotnosć powietrza i ilość opadów.
7 3 7