Zadanie tekstowe na poziomie 5 klasy (daje naj.):

-Mamo,ile waży ten posążek? - Zapytał piotr, wskazując posążek Thotha, egipskiego boga mądrości, patrona matematyków.'
-3/4 kilograma i jeszcze 3/4 posążka - Odpowiedziała mama.

Ile kilogramów waży posążek? ( / - Kreska ułamkowa. )

2

Odpowiedzi

2009-12-18T23:33:55+01:00
Wychodzi na to że 3/4 kg dało nam 1/4 posążka co daje nam:

3/4 = 1/4 x
x=3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T23:36:45+01:00
Waga posągu - x
x = 3/4 x (3/4 z posagu) + 3/4 kg
x- 3/4x = 3/4 kg
1/4x = 3/4 kg /wszystko dzielimy przez 1/4
x=3kg
Odp. Posąg waży 3 kg
1 5 1