Podczas reakcji fermentacji glukozy pod wpływem drożdży powstaje etanol i dwutlenek węgla. Wpisz wzory produktów i dobierz współczynniki w równaniu :


C6H12O6 ----------> ........................... + ...........................


Proszę o pomoc .!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-19T08:51:55+01:00
Podczas reakcji fermentacji glukozy pod wpływem drożdży powstaje etanol i dwutlenek węgla. Wpisz wzory produktów i dobierz współczynniki w równaniu :


C6H12O6 ----------> 2C2H5OH + 2CO2
2 3 2
2009-12-19T10:03:18+01:00
Rekacje można przedstawić tak:
C6H12O6 ------> 2C2H5OH + 2CO2 (nad strzałką napisz: drożdże)

produkty to etanol C2H5OH i dwutlenek węgla CO25

:)
3 5 3