Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T09:22:48+01:00
Ze względu na to ze etanol ma wzór C2H5OH
co swiadczy o tym ze ma 2 atomy wegla C
6 atomow wodoru H
i 1 atom tlenu 0
w tą największa biała kulke wpisz O (tlen)
w te dwie średnie czarne wpisz C (węgiel)
a pozostałe małe to H (wodór)

niestety nie mogę Ci tego rozrysowac ale mysle ze odpowiednio wytlumaczylam, pozdrawiam!:D

kolega ponizej nie widzi ze jest 6 atomów wodoru!! jest przeciez C2H5 i jeszcze OH wiec 5 +1 = 6 :))
2009-12-19T09:58:28+01:00
Wzór etanolu : C2H5OH
Tych dużych czarnych kulek jest dwie sztuki, więc to musi być C.
Tych małych czarnych jest sześć, więc to musi być H, bo w C2H5OH masz pięć + jeden wodorów, czyli właśnie sześć.
To duże białe jest jedno, więc to będzie tlen ;]

;*

Pozdr