Odpowiedzi

2009-12-19T09:39:39+01:00
Oświetlenie Ziemi wciągu roku:
-21 marca,23 września (równonoc wiosenna i równonoc jesienna)-dzień i noc trwają po 12 godz.Słońce świeci pod kątem prostym nad równikiem
-22 czerwca (przesilenie letnie) najdłuższy dzień w roku i najkrótsza noc w roku na półkuli północne.Słońce świeci pod kątem prostym nad Zwrotniku Raka
-22 grudnia (przesilenie zimowe) najdłuższa noc i najkrótszy dzień w roku na półkuli północnej.Słońce świeci pod kątem prostym na Zwrotniku Koziorożca
43 4 43
2009-12-19T10:16:27+01:00
21 III - równik (0°)
22 VI - zwrotnik Raka (23°26′22″ N)
23 IX - równik (0°)
22 XII - zwrotnik Koziorożca (23°26′22″ S)

' - minuta kątowa
'' - sekunda kątowa
° - ilość stopni
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T10:44:36+01:00
Wiosną ( 21 III)- Słońce świeci pod kątem 90 stopni na równiku
Latem ( 22 VI)- Słońce świeci pod kątem 90 stopni na zwrotniku Raka
Jesienią (23 IX)- Słońce świeci pod kątem 90 stopni na równiku
Zimą (22 XII)- Słońce świeci pod kątem 90 stopni na zwrotniku Koziorożca
30 4 30