Odpowiedzi

2009-12-19T10:11:44+01:00
Ponieważ przygotowują teren pod inne rośliny, które teraz nie mogę tam rosnąć
1 4 1
2009-12-19T10:12:53+01:00
Protisty nazywane są organizmami pionierskimi ponieważ żyją bardzo skrajnych warunkach. W maksymalnych lub minimalnych temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach, nieutrwalonych wydmach. Są przystosowane do kazdego srodowiska życia.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T10:17:32+01:00
Samożywne protisty to organizmy pionierskie, ponieważ mogą przetrwać w skrajnym środowisku. Pojawiają się też na terenach uprzednio nie zamieszkałych przez inne organizmy lub tez na terenach odbudowywanych po np. pożarze, wybuchu wulkanu itp.