Odpowiedzi

2009-12-19T11:18:16+01:00
(36°-13°)/15=1godz 32min
14+1godz 32min+3godz=18³²
Odp: W momencie lądowania była godz. 18³² czasu słonecznego
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T11:20:26+01:00
Aby to obliczyć trzeba najpierw policzyc w jakiej odleglości leza od siebie te dwa miasta za pomoca długości geo., czyli
1. Berlin (53N, 13E) a Moskwa (56N, 36E) - te pierwsze liczby w nawiasach wogóle Cie nie interesują tylko te drugie, bo to one nam mówia na jakich południkach leża oba miasta
2. Zauważamy że oba leża na półkuli wchodniej (E), czyli wartości bedziemy od siebie odejmować: 36 - 13 = 26stopni
3. Zamieniamy stopnie na minuty, czyli jesli 1stopien to 4min, to 26 × 4min = 92min a to sie równa 1h i 32min
4. Wiemy ze w Berlinie jest 14.00, czyli w Moskiwe w tym samym czasie bedzie 14h 00min + 1h 32min = 15h 32min
5. No ale nas interesuje, która godzina jest w Moskie bo 3h, czyli dodajemy: 15h 32min + 3h = 18h 32min

odp. W Moskie w momencie lądowania jest godzina 18.32
DZiękuje i pozdrawiam :)
3 5 3