Odpowiedzi

2009-12-19T11:03:05+01:00
P trapezu = (a+b)*h/2= (6+10) *4/2= 32cm2

P rownolegloboku= a*h
a= P:h= 32:8= 4cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T11:04:10+01:00
Trapez:
a - 6cm
b - 10cm
h - 4cm

Pp= [(6cm+10cm)*4cm]:2= 64 : 2 = 32 cm²

Równoległobok:
a = 8 cm
h = ?
Pp = 32cm²
h = 32cm² : 8cm = 4cm
h = 4cm
Odp: Wysokość opuszczona na to ramie wynosi 4 cm.
2 5 2
2009-12-19T14:07:56+01:00
Pr = c*H
c = 8cm
Pr = Pt

Pt = 1/2 (a+b) *h
Pt = 1/2 (6cm+10cm) *4cm
Pt = 32cm²

Pr = 32cm²
32cm² = 8cm*H <--- dzielimy przez 8cm
H = 4cm