Odpowiedzi

2009-12-19T11:17:46+01:00
2499-1025= 1474m

na 100m temp. zmienia sie o 0,6stopnia

14,74 razy 0,6 stopnia= ok 9 stopni

temp wynosi 24 stopni
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T11:20:58+01:00
Dane:
Kuźnice 1025 m.n.p.m temp. 15
Rysy 2499 m n.p.m.

Na każde 100m temperatura spada o 0.6 stopnia.

Obliczenia:
2499 - 1025 = 1474

1474 : 100 = 14,74

14,74 x 0,6 = 8,8

15 - 8,8 = 6.2

Odp. Temperatura powietrza na szczycie Rysy będzie wynosiła 6,2 stopnie C.


Pozdrawiam. :)
3 4 3
2009-12-19T11:22:33+01:00
Rysy - 2499 m.n.p.m.
Kuźnice - 1025 m. n.p.m.
Na każde 100 metrów w górę temperatura spada średnio o - 0,6⁰C
Różnica wysokości:
2499m - 1025m = 1474 m
1474m : 100m = 14,74
14,74 * (-0,6⁰) = - 8,84⁰C
W Kuźnicach jest 15⁰C
15⁰C - 8,84⁰C = 6,16⁰C
Odp. Na szczycie góry Rysy będzie temperatura 6,16⁰C
2 2 2