Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-19T11:44:12+01:00
Suma miar kątów przyległych wynosi 180°.

x, y - miary szukanych kątów

y = 3*x
x + y = 180°

y = 3 * x
x + 3*x = 180°

y = 3 * x
x = 180°/4 = 45°

y = 3 * 45° = 135°
x = 45°

Miary tych kątów wynoszą 45° oraz 135°
1 5 1
2009-12-19T11:47:04+01:00
Jeden kąt to= x
drugi kąt to=3x
4x=180 stopni
x=45
jeden kąt ma 45 stopni
a drugi ma 135stopni
1 5 1
2009-12-19T12:05:52+01:00
180 podzielić na 4 równa się 45to jest jeden kat
45razy3 równa się135to jest 2 kat
pisałem słownie bo mi się klawiatura zepsuła
1 5 1