Matematyka 1 zbiór zad. 7 str 37
Oznaczając przez n dowolną liczbę naturalną, zapisz:
a) liczbę o 7 większą od n
b) liczbę 5 razy większą od n
c)sumę trzech kolejnych liczb, z których n jest najmniejsza
d) dowolną liczbę parzystą
e) dowolną liczbę nieparzystą
f) liczbę podzielną przez 3
g) sumę trzech kolejnych liczb parzystych
h) sumę trzech kolejnych liczb nieparzystych
I jeszcze zad 6 str. 36, ale to są figury i nie da się ich zamieścić

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-19T11:52:43+01:00
A) n+7
b) 5n
c) n+(n+1)+(n+2)=3n+3
d) 2n
e) 2n+1
f) 6n
g) 2n+(2n+2)+(2n+4)=6n+6
h) (2n+1)+(2n+3)+(2n+5)=6n+8
1 5 1
2009-12-19T11:55:27+01:00
A- n+7
b- 5n
c- n+(n+1)+(n+2)
d- 2n
e- 2n+1
f- 6n
g- 2n+(2n+2)+(2n+4)
h- (2n+1)+(2n+3)+(2n+5)
2 4 2