Odpowiedzi

2009-12-19T15:14:37+01:00
Ryby wędrowne można podzielić na:
anadromiczne żerują w morzach i/lub w dolnych, przyujściowych odcinkach rzek, na tarło wracają w górę
rzek, ku górskim potokom. Zaliczamy tu liczne łososiowate, jesiotrowate, niektóre śledziowate(aloza, parposz) i karpiowate(boleń). Podobnie zachowują sie minogi(nie są one jednak rybami, lecz należa do gromady kręgoustych).
katadromiczne wędrują z rzek do morza. Tu należa chyba tylko węgorze.
oceanodromiczne odbywają dalekie podróże w obrębie Wszechoceanu, np: trą się w bogatych pokarm zimnych morzach, a zimują w akwenach cieplejszych, jak choćby nasze makrele.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T16:08:32+01:00
Ryby wędrowne można podzielić na:
*anadromiczne żerują w morzach lub w dolnych, przyujściowych odcinkach rzek, na tarło wracają w górę rzek, ku górskim potokom. Zaliczamy tu liczne łososiowate, jesiotrowate, aloza, parposz boleń. Podobnie zachowują sie minogi.
*katadromiczne wędrują z rzek do morza. Tu należa tylko węgorze.
*oceanodromiczne odbywają dalekie podróże w obrębie Wszechoceanu, np: trą się w bogatych pokarm zimnych morzach, a zimują w akwenach cieplejszych, jak choćby makrele.