Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T12:41:50+01:00
Figury sa przystające, jesli jedną z nich można nałożyć na drugą.
Potocznie mówi się, że figury są przystające kiedy są takie same. Muszą miec taie same boki, kąty.

Cech przystawania trójkatów:
1. bbb - bok, bok, bok - wszystkie boki są równe
2. kbk - kąt, bok, kąt - dwa kąty są równe i jeden bok również
3. bkb - bok, kąt, bok - dwa boki są identyczne i jeden kąt również

Jesli figury spełniają powyższe warunki nazywamy je PRZYSTAJĄCYMI.
1 5 1
2009-12-19T12:50:57+01:00
Figury które mają taki sam kształt i wielkość nazywamy przystającymi.
Pierwsza cecha przystawania trójkątów (b,b,b) - Jeżeli boki jednego trójkąta mają takie same długości jak odpowiednie boki drugiego trójkąta to trójkąty są przystające.

Druga cecha przystawania trójkątów (b,k,b) -Jeżeli dwa boki jednego trójkąta mają takie same długości jak odpowiednie boki drugiego trójkąta i kąty między tymi bokami mają jednakowe miary to trójkąty są przystające

Trzecia cecha przystawania trójkątów (k,b,k) -Jeżeli bok jednego trójkata ma taką samą długość jak bok drugiego trójkąta , a katy leżące przy tym boku mają takie same miary jak odpowiednie kąty drugiego trójkąta to trójkąty są przystające
1 5 1