Odpowiedzi

2009-12-19T12:33:43+01:00
A)
2x+2y=14 |*(-2)
4x-5y=6

-4x-4y=-28
4x-5y=6
-----------
-9y=-22 |:(-9)

y=2,4

2x+2*2,4=14
y=2,4

2x=9,2 |:2
y=2,4

x=4,6
y=2,4


b)
x+y=7 |*(-2)
2x-3=-1

-2x-2y=-14
2x-3=-1
----------
-2y=-12 |:(-2)
y=6

x+6=7
y=6

x=1
y=6



c)
x-7=-y
-3+2y=2

x+y=7 |*(-2)
2y=5

-2x-2y=-14
2y=5
----------
-2x=-9 |:(-2)

x=4,5

4,5+y=7
x=4,5

y=2,5
x=4,5


d) 6x+8y=10
x+4/3y= 1 i 2/3 |*3

6x+8y=10
3x+4y=5 |*(-2)

6x+8y=10
-6x-8y=-10
----------------
0=0

układ nieoznaczony
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T12:34:01+01:00
A)
2x+2y=14 *-2
4x-5y=6

-4x-4y=-28
4x-5y=6
-----------------
-11y=-22
y=2

y=2
2x=14-4
x=5

b)
x+y=7
2x-3=-1

x=7-y
2(7-y)-3=-1

x=7-y
14-2y-3=-1

x=7-y
-2y=-12
y=12

x=1
y=6

c)
x-7=-y
-3+2y=2

x+y=7
2y=5

y=7-x
2(7-x)=5

y=7-x
14-2x=5

y=7-x
-2x=-9
x=4,5

y=2,5
x=4,5

d)
6x+8y=10
x+4/3y= 1 i 2/3 /*3

6x+8y=10
3x+4y=5 /*-2

6x+6y=10
-6x-8y=-10
---
-2y=0
(a ten będzie nieoznaczony ;))
2 5 2