Podstawą graniastosłupa prostego jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych równych 5dm i 12dm oraz przeciwprostokątnej równej 13 dm.

a. Oblicz objętość tego graniastosłupa, wiedząc, że jego wysokość jest równa 13 dm.
b. Ile co najmniej kartonu potrzeba do zbudowania modelu tego graniastosłupa?

błagam o pomoc

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-19T12:29:32+01:00
A)
V=Pp*H
V=[(5*12)/2]*13
V=390dm^3

b) Takie trochę niesprecyzowane, ale damy radę:
P1,P2,P3 to pola powierzchni ścian bocznych, gdzie każda z nich to iloczyn każdej krawędzi odstawy i wysokości
Pc=2*Pp+P1+P2+P3
Pc=2*30+65+156+169
Pc=450dm^2

Potrzeba 450dm^2 kartonu to zbudowania tego graniastosłupa
2009-12-19T17:19:06+01:00
A)dane:
a=5dm
b=12dm
Pp=(a×b)÷2
Pp=(5×12)÷2=30dm2
h=13dm
v=Pp×h
v=30×13=390dm3
objętość graniastosłupa wynosi 390dm3
b)30×2=60dm2
5×13=65dm2
12×13=156dm2
13×13=169dm2
60+65+156+169=450dm2
potrzeba 450dm2 kartonu do zbudowania tego graniastosłupa