Tomek zaciagnal w banku OMB kredyt w w ysokosci 4000zl a po roku zwrocil 4100zl.Marta rozwaza wzecie kredytu w wysokosci 100000zl .Jaka kwote bedzie musiala zwrocic po roku do banku OMB,jesli oprcentowanie sie nie zmienilo POMOCY!!Jak to obliczyc??

3

Odpowiedzi

2009-12-19T12:37:36+01:00
4100/4000=x/100000
4000x=410000000|:4000
x=102500

Kwota jaką musi zwrócić wynosi 102500zł.
1 5 1
2009-12-19T12:40:44+01:00
D=kpt/100
d=odsetki
k-kapitał
p-procent
t-czas na jaki wpłacamy
100zł=4000zł*x*1/100
x=100zł:40zł=2,5%
d=2,5%
Marta
d=100000zł*2,5*1/100=2500zł
2500zł+100000zł=102500zł
Odp. Pani Marta będzie musiała wpłacić do banku 102500 zł ;)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T12:43:58+01:00
4000zł = 100%
100zł =x

x=(100*100%):4000
x=10000%:4000
x=2,5%

2,5%*100000=0,025*100000=2500
100000+2500=102500
Marta będzie musiała po roku wzrocić 102500zł