Odpowiedzi

2009-12-19T20:18:42+01:00
216/360 *πr² = 6π
0,6π*r²=6π
r²=10
r=√10

obw = 2π*√10
obw=2√10 π
obw ≈2*3,16*3,14
obw ≈ 19,8448 cm


Pozdrawiam! :)
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T22:35:30+01:00
Pole wycinka kołowego o kącie 216 stopni jest równe 6π cm kwadratowych. Obwód koła, z którego wycięto ten wycinek wynosi ile ?

216-6π [cm²]
360-x
x=2160π/216
x=10π cm² -pole koła

10π=πr²
r²=10
r=√10 cm

Obw=2πr
obw=2π√10 cm
4 4 4