Zad3
Podstawą graniastosłupa prostego jest równoległobok o bokach równych 6cm i 4cm oraz wysokości opuszczonej na dłuższy bok równej 2,5 cm. Wysokość graniastosłupa stanowi 80% dłuższej krawędzi jego podstawy. Oblicz objętość tego graniastosłupa i pole jego powierzchni.

błagam pmożcie jak najszybciej

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T12:59:48+01:00
Dłuższy bok podstawy to 6cm, a więc wysokość tego graniastosłupa wynosi 80% z 6cm czyli 4,8cm(O,80*6).
Objętość wynosi:
6*2,5*4,8=72cm3(szescienne)
A pole jest takie:
2(6*2,5)+2(6*4,8)+2(4*4,8)=30cm2+28,8cm2+19,2cm2=78cm2
2009-12-19T13:09:22+01:00
Szukane:
V=?
Pc = ?

Dane:
V=Pp*H
a=6cm
b=4cm
h=2,5cm
Pp=a*h
H= 0,8*6cm = 4,8cm

Pp=6cm**2,5cm
Pp=15cm^2

Równanie z wzoru na objęteość V=Pp*H:
V = 15cm^2 * 4,8cm
V = 72cm^3
___________________
teraz zajmujemy się polem poweżchni:
Pc=2Pp + 2Pb1 +2Pb2
Pb1 = 4cm * 4,8cm = 19,2cm^2
Pb2 = 6cm * 4,8cm = 28,8cm^2
Pp = 15cm^2

Pc = 2*19,2cm^2 + 2*28,8cm^2 + 2*15cm^2
Pc = 38,4cm^2 + 57,6cm^2 + 30cm^2
Pc = 126cm^2