Odpowiedzi

2009-12-19T13:08:21+01:00
Wode : kąpać się pod prysznicem,gdy myjemy zęby nie zostawiać jej odkreconej tylko nalac do kubka,

prąd : wylaczac rozne urzadzenia z pradu,zamontowac zarowki energooszczedne

ogrzewanie: zakrecac grzejniki w lato, nie odkrecac ich na maxa gdy nie trzeba
2 2 2
2009-12-19T13:09:54+01:00
Woda
1. Przed myciem naczyń usuwaj resztki jedzenia z talerzy.
2. Nie korzystaj z bieżącej wody do namoczenia talerzy - zatykając zlew, oszczędzisz 50% niezbędnej do tej czynności wody.

Prąd
1. Zadbaj o szczelność okien w twoim domu - pozwoli to podnieść temperaturę
w pomieszczeniach o 2-3 stopnie C.
2.Staraj się, by pralka automatyczna pracowała przy pełnym załadowaniu lub włączaj program „oszczędnościowy”(jeśli jest oczywiście).

Ogrzewanie
1.unikaj długotrwałego wietrzenia mieszkań (zostawianie otwartych przez parę godzin okien, lufcików).
2.odsuwaj meble od grzejników: minimalna odległość stołów, kanap od grzejnika to 10 cm, bliższa odległość to straty ciepła o co najmniej 10 %.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T13:12:03+01:00
Jak można oszczędzać wodę?

1. Nie myć naczyń pod bieżącą wodą
2. Nie brać pryszniców.

Jak można oszczędzać prąd?

1. Wyłączać urządzenia zużywające energię elektryczną, z których się nie korzysta.
2. Nie włączać i wyłączać tego samego urządzenie kilkakrotnie przed upływem 6 minut od wyłączenia/włączenia go.

Jak można oszczędzać ogrzewanie?

1. Jeśli w pomieszczeniu jest za gorąco nie należy otwierać okna, korzystniej jest przykręcić kaloryfery.
2. Nie używać energii elektrycznej i oleju opałowego do ocieplania budynków.

Pozdrawiam

2 5 2