Odpowiedzi

2009-12-19T14:31:25+01:00
Grzeczny Grześ poszedł z mamą, siostrą i bratem do sklepu po miętowe cukierki.
grzeczny- jaki? (przymiotnik)
Grześ- kto? (rzeczownik)
poszedł- co zrobił (czasownik)
z mamą- z kim? (rzeczownik)
siostrą- z kim? (rzeczownik)
bratem- z kim? (rzeczownik)
do sklepu- gdzie?
po cukierki- po co?
miętowe- jakie? (przymiotnik)
47 4 47
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T14:34:31+01:00
Nasza klasa wczoraj podjęła ważnych gości z Francji.
Nasza -przydawka
klasa -podmiot
wczoraj -okolicznik
podjęła -orzeczenie
ważnych -przydawka
gości - dopełniacz
z Francji - przydawka

klasa = podjęła
|(czyja) | (kogo)
nasza gości
|(jakich) | (skąd)
ważnych z Francji

te pionowe kreski to strzałeczki na dół, w nawiasach są pytania.
63 1 63