Oblicz obwody trójkątów:
b) trójkąta równobocznego o boku długości 3,8 m .
c) trójkąta równobocznego o boku długości ramienia 12 cm i podstawie ¼ dłuższej od ramienia.
d) trójkąta równoramiennego o podstawie dwa razy krótszej od ramienia długości 14 cm, ale narysowanego w skali 3 : 1 .

3

Odpowiedzi

2009-12-19T13:16:11+01:00
B. 3,8 m razy 3= 11,4 m (kwadratowego)
c. 5/4 razy 12= 15 Ob= 12 razy 2 + 15= 39 cm (kwadratowych)
d. 1/2 razy 14= 7 --> podstawa

Ob 1:1= 14 razy 2 + 7= 34 cm (kwadratowe)
34 razy 3 = 102 --> skala 3:1

Prosze o naj
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T13:24:22+01:00
B)a=3,8 m
ob= 3a
Ob= 3,8*3=11,4 m

c) Ob=2a+b
a=12cm
b=a+¼*a
b=12+12*¼=15cm

Ob=2*12+15=24+15=39 cm

d)a=14 cm
b=14:2=7 cm

Ob=2a+b
Ob=14*2+7=35cm
2009-12-19T13:53:12+01:00