Odpowiedzi

2009-12-19T13:15:55+01:00
Jesli chodzi o etan to zachodzi tutaj reakcja substytucji a nie addycji:
CH3CH3 + Br2 -> (swiatlo) CH3CH2Br + HBr

Natomiast acetylen jak najbardziej ulega reakcji addycji:

HC#CH + Br2 -> HBrC=CHBr (# - potrojne wiazanie)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T14:32:58+01:00
CH3CH3 + Br2 --> CH3CH2Br + HBr (w obecności światła)
CH≡CH + Br2 --> CHBr=CHBr
2 4 2
2009-12-19T17:17:01+01:00
CH3CH3 + Br2 --> CH3CH2Br + HBr
CH≡CH + Br2 --> CHBr=CHBr
2 4 2