Odpowiedzi

2009-12-19T13:21:01+01:00
Medycyna; ziołolecznictwo, maści, leki w formie pigułek
-Łuki triumfalne
-Prawo XII Tablic
-Akwedukty (wodociągi, które przeprowadzały wodę od źródła do miasta)
-Termy (łaźnie, w których można było się kąpać, spożywać posiłki lub ćwiczyć)
-Limesy (linie umocnień długie na setki kilometrów)
-zbudowanie Koloseum
52 3 52
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-19T13:20:46+01:00


*Największe znaczenie historyczne zyskały osiągnięcia Rzymian w architekturze (nowe materiały budowlane -cegła wypalana, cement i zastosowanie sklepienia
*Rzymianie wymyślili prawo w polowie V w. p.n.e.
*Budownictwo (akwedukty, monumentalne budowle np. Panteon, Koloseum)
*Drogi, początkowo z drewna, potem z kamienia.
*Budowa fortyfikacji i maszyn wojennych.
*Medycyna; ziołolecznictwo, maści, leki w formie pigułek.
*Sztuka - literatura, rzeźbiarstwo itp.
*Termy (łaźnie, w których można było się kąpać, spożywać posiłki lub ćwiczyć)
*Limesy (linie umocnień długie na setki kilometrów)
*Panteony
*Kolosea
*łuki triumfalne
93 4 93