Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T17:11:25+01:00
Moim zdaniem najbardziej istotny w jego życiu był przewrót majowy, którego dokonał 12.05.1926r. Polska przeżywała wtedy kryzys zarówno polityczny, jak i gospodarczy. Piłsudski dokonał zamachy stanu i uporządkował wszystkie sprawy, choć nowym prezydentem, to on nie został.

Jeśli miała bym go oceniać to dałabym 5+

P.S. do wydarzeń jeszcze bym dopisała kierowanie legionami polskimi podczas I wojny światowe

pozdrawiam i mam nadzieję, że choć trochę pomogłam. ;)
2009-12-19T17:25:59+01:00
Józef Piłsudski to postać bardzo kontrowersyjna. Zawsze umiał dostosować się do sytuacji międzynarodowej, starał się aby Polska wróciła na mapę Europy.Politycznie związał się z Niemcami i Austrią, lecz gdy te przegrywały, pozostawił ich. Nie zawsze był rozumiany, niektóre jego czyny byly negatywnie odbierane przez innych, Charakteryzowało go dosadne powiedzenie i mówienie wprost. Nie dorobił się majątku. Był przykładnym ojcem, kochał i rozpieszczał swoje dwie córki.

5 grudnia 1867r. urodził się Zułowie na Wileńszczyźnie. W marcu 1885r. zdał maturę i rozpoczął studia medyczne w Charkowie lecz w trakcie został aresztowany i zesłany na Syberię. w 1889r. zaczął prowadzić tajną drukarnię pisma ,,Robotnik".21 lutego 1900r. został ponownie aresztował lecz następnego dnia zbiegł zwięzienia udając chorobe umyslową.W listopadzie 1906r. po rozłamie PPS utworzył własną partię PPS - Frakcję Rewolucyjną; objął kierownictwo nad Organizacją Bojową PPS. W czerwcu 1908r. utworzył we Lwowie Związek Walki Czynnej.28 września 1914r. walczył jako dowódca Legionów na froncie przeciwko Rosji.22 października 1918r. objął stanowisko tymczasowego Naczelnika Państwa. Od 1919r. do 1920r. był dowódcą w wojnie polsko- bolszewickiej. 19 marca 1920r. został nominowany na Pierwszego Marszałka Polski.28 maja 1923r. wycofał się zycia politycznego. W maju 1926r. powrócił na scenę polityczną kraju - został ministrem spraw wojskowych. 12 maja 1935r. zmarł w Belwederze w wyniku choroby nowotworowej.



A te wnioski to nie wiem jak. Nie rozumiem jakie...