Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T13:56:27+01:00
Pęcherz moczowy jest miejscem zbierania się moczu w organizmie. Spływanie moczu do pęcherza odbywa się stale, natomiast okresowo z niego odpływa przez cewkę moczową.
Pojemność pęcherza moczowego wynosi około 250-500 ml, ale jest rozciągliwy do objętości 1000-1500 ml.

Kształt pęcherza zależny jest od stopnia wypełnienia.
Pęcherz pusty jest spłaszczony w kierunku przednio - tylnym, pełny jest w postaci kulistej.

Jego wewnętrzna warstwa wysłana jest błoną śluzową, dno- gładką, a pozostała część-pofałdowaną. Cewka moczowa wychodzi od dna pęcherza, która odprowadza mocz na zewnątrz.


Mam nadzieję, że pomogłam;) liczę na naj;)
2009-12-19T16:34:15+01:00
Pęcherz moczowy jest miejscem zbierania się moczu w organizmie. Spływanie moczu do pęcherza odbywa się stale, natomiast okresowo z niego odpływa przez cewkę moczową.
Jego wewnętrzna warstwa wysłana jest błoną śluzową, dno- gładką, a pozostała część-pofałdowaną. Cewka moczowa wychodzi od dna pęcherza, która odprowadza mocz na zewnątrz.