Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T14:03:06+01:00
Ochrona przyrody polega na zachowaniu oraz właściwym wykorzystaniu zasobów przyrody.
Ochrona środowiska polega na usuwaniu szkodliwych skutków działalności człowieka.
Ekologia to nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody.
Tak więc:
a) Te dwa zagadnienia różnią się tym, że ochrona przyrody ma za zadanie chronić zasoby przyrody, a ochrona środowiska musi usuwać szkodliwe skutki działalności człowieka.
b) Te dwa zagadnienia różnią się m.in tym, że ochrona środowiska polega na usuwaniu szkodliwej działalności człowieka, a ekologia to nauka o funkcjonowaniu przyrody.
Pozdrawiam.
28 3 28
2009-12-19T14:48:31+01:00
A)ochrona przyrody-nauka zajmująca się zachowaniem różnorodności biologicznej poprzez ochronę gatunkową roślin i zwierząt , tworzeniem rezerwatów przyrody, parków narodowych itp. a ochrona środowiska zajmuje się badaniem wpływów różnych zanieczyszczeń na środowisko oraz poszukiwaniem metod przywrócenia zakłóconej przez człowieka równowagi biologicznej.
b)ochrona środowiska zajmuje się badaniem wpływów różnych zanieczyszczeń na środowisko oraz poszukiwaniem metod przywrócenia zakłóconej przez człowieka równowagi biologicznej, a ekologia to dział biologii zajmujący sie badaniem środowiska na organizmy żywe i odwrotnie.
12 4 12