1.Hodowca owiec ma 180 m ruchomego ogrodzenia. Ogrodzenie może być ustawiane w różny sposób. Oblicz, jakie bedzie pole zagrody , jeśli ma ona kształt ; prostokąta, w którym szerokość stanowi ⅘ długości.

2.Dwie działki, każda w kształcie prostokąta, mają równe pola. Łączne pole tych działek wynosi 6400 m². Jedna z nich ma długość 80m, a szerokość drugiej wynosi 50m. Ile metrów siatki potrzeba na ogrodzenie każdej z działek. ?

2

Odpowiedzi

2009-12-19T14:11:48+01:00
Zadanie 1
180 = 2a + 2b
a = 0,8b
180 = 1,6b + 2b
180 = 3,6b
b = 50
a = 0,8 * 50
b = 50
a = 40
P = 50 * 40 = 2 000 m²

Zadanie 2
6 400 m² / 2 = 3 200 m²
Jeden bok ma 80 m
3200 / 80 = 40 m
2a + 2b
2*80+2*40=240 m
Pole drugiej działki wynosi 3200 m²
Jeden bok ma 50 m
3200 / 50 = 64 m
2 * 50 + 2 * 64 = 228 m
240 + 228 = 468 m
Na ogrodzenie pierwszej działki potrzeba 240 m a na ogrodzenie drugiej potrzeba 228 m.

LICZE NA MAX
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T14:13:08+01:00
1.
O=2a+2b
180=2a+2b
a=0,8b
180=1,6b+2b
180=3,6b
b=50
a=0,8*50
b=50
a=40
P=50*40=2000 m²
Pole wynosi 2000 m².
2.
6400=2a
a=3200
Pole jednej działki wynosi 3200 m²
Jeden bok ma 80 m
Drugi bok równa się 3200/80=40m
O=2a+2b
O=2*80+2*40=240 m
Pole drugiej działki wynosi 3200 m²
Jeden bok ma 50 m
Drugi bok równa się 3200/50=64m
O=2*50+2*64=228 m
240+228=468 m
Na ogrodzenie pierwszej działki potrzeba 240 m, na ogrodzenie drugiej działki potrzeba 228 m.W sumie potrzeba 468 m siatki.
5 3 5