Odpowiedzi

2009-12-19T14:25:00+01:00
Państwo federacyjne w zachodniej Europie w południowych Niderlandach.
Stolica: Bruksela

ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE:
Belgia jest członkiem Unii Europejskiej (UE), Unii Zachodnioeuropejskiej (UZE), ONZ oraz NATO.

Język urzędowy: francuski, niderlandzki, niemiecki.
Język używany: francuski, niderlandzki, niemiecki, waloński.

USTRÓJ POLITYCZNY:
Belgia jest monarchią konstytucyjną. Konstytucja Belgii została przyjęta w roku 1831, po zwycięstwie rewolucji sierpniowej 1830 roku. Była rewidowana siedmiokrotnie: w 1893, 1919, 1970, 1980, 1988, 1993, 2001.

Parlament składa się z dwóch izb:
* Izby Deputowanych, w której skład wchodzi 150 deputowanych wybieranych w wyborach bezpośrednich, zgodnie z systemem proporcjonalnym.
* Senatu, którzy są wybierani zarówno w wyborach bezpośrednich (25 przez społeczność flamandzką, 15 przez Walonów), jak również wyłaniani przez rady prowincjonalne. W senacie zasiada również potomstwo panującego monarchy.



RELIGIE:
* katolicyzm - 58,07%
* islam - 3,6%
* protestantyzm - 1,09%
* prawosławie - 0,55%
* Świadkowie Jehowy - 0,45%
* buddyzm - 0,29%
* judaizm - 0,21%
* bahaizm - 0,02%


Pozdrawiam. :)




1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T14:26:41+01:00
Język ojczysty francuzki badż niemiecki niderlandzki
religia - katolicyzm
prganizacjemiędzy narodowe
Belgia jest członkiem Unii Europejskiej (UE), Unii Zachodnioeuropejskiej (UZE), ONZ oraz NATO.
ustrój monarchia parlamentarna
2009-12-19T16:32:48+01:00
A) język niderlandzki ( holenderski ) b)chrzescijaństwo ( katolicy ) c) Unia europejska , unia zachodnioeuropejska , ONZ , NATO d)monarchia parlamentarna e) 22 osoby