Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-19T14:41:21+01:00
Epoka stanisławowska to nazwa okresu, w którym panował Stanisław August Poniatowski.
Ogromne są jego zasługi jako mecenasa oświaty, nauki i kultury. Historycy są zdania, że największy rozkwit oświecenia w Polsce przypada na lata panowania króla Stanisława Augusta Poniatowskiego stąd nazwa - epoka stanisławowska / znane też nazwy tego okresu to styl stanisławowski, czasy stanisławowskie /. Przykład Stanisława Augusta oddziaływał pozytywnie na arystokracje, bogatą szlachtę a nawet mieszczaństwo. Dzięki temu epoka i styl stanisławowski odcisnęła swoje piętno także poza granicami Warszawy
1 5 1
2009-12-19T14:43:22+01:00
Epoka stanisławowska to umowne określenie lat rządów Stanisława Augusta Poniatowskiego
1 5 1