Odpowiedzi

2009-12-19T14:46:47+01:00
Boże Narodzenie – w tradycji chrześcijańskiej to święto upamiętniające narodziny Jezusa Chrystusa. Jest to liturgiczne święto stałe, przypadające na 25 grudnia (wg kalendarza gregoriańskiego). Boże Narodzenie poprzedzone jest okresem trzytygodniowego oczekiwania (dokładnie czterech niedziel), zwanego adwentem.

W Kościołach, które nadal celebrują liturgię według kalendarza juliańskiego (tzw. Kościoły wschodnie, głównie Kościół prawosławny), Boże Narodzenie przypada obecnie 7 stycznia.

Dzień 25 grudnia
Typ święta chrześcijańskie
Zwyczaje Wigilia
Pasterka
kolędy
Znaczenie Narodziny Jezusa Chrystusa
Symbole choinka, szopki, prezenty, św. Mikołaj

Inne nazwy Święta Bożego Narodzenia
Podobne święta Wielkanoc
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T14:53:35+01:00
Boże Narodzenie to święto upamiętniające narodziny Jezusa. Jest to święto stałe przypadające 25 grudnia. Boże narodzenie jest poprzedzone adwentem, czasem oczekiwania.
Tradycje Bożonarodzeniowe:
-wigilia (łamanie się opłatkiem, 12 postnych potraw, dodatkowe nakrycie dla niespodziewanego gościa, sianko pod białym obrusem, czytanie fragmentu Biblii),
-ubieranie choinki,
-śpiewanie kolęd,
-pasterka,
-wysyłanie kartek świątecznych
  • Użytkownik Zadane
2009-12-19T15:50:09+01:00
Boże narodzenie - w tradycji chrześcijańskiej pamiątka narodzin Jezusa Chrystusa. Jednak data prawdziwych narodzin nie została ustalona. Niektórzy są skłonni twierdzić że nastąpiło ono około 6 stycznia (czyli 25 grudnia wg kalendarza juliańskiego) inni że 1 stycznia. Niewątpliwie data ta jest związana z obchodzeniem pogańskiego święta rzymskiego boga słońca które przypadało 25 grudnia(wg Rzymian było to przesilenie zimowe, stąd święto). Gdy w 313 r. cesarz Konstantyn Wielki uznał chrześcijaństwo za religię narodową święto pogańskie zastąpiono Bożym narodzeniem i przypadało ono 6 stycznia naszego kalendarza (25 grudnia wg juliańskiego) W 1582 r. papież Grzegorz (chyba VII albo Wielki) dokonał zmiany kalendarza przesuwając o 10 dni wstecz kalendarz.